Siłownia dla początkujących: jak zacząć?

Siłownia dla początkujących: jak zacząć?

4 lutego, 2019 0 przez admin

Modelowanie sylwetki to domena kobiet. Panie przykładają znacznie większą uwagę do swojej urody. Nie ma zatem nic dziwnego w określaniu kobiet jako płeć piękna.

Kiedy Panie podejmują trudy odchudzania, mężczyźni podnoszą ciężary i zwiększają masę swoich mięśni. To zróżnicowane podejście do swojego ciała wynika ze wzorca atrakcyjności, który dla płci męskiej wygląda zupełnie inaczej.

Siłownia dla początkujących

Trening siłowy najwięcej problemów sprawia na samym początku. Do najczęściej popełnianych błędów zaliczamy:

  • zbyt dużą intensywność ćwiczeń
  • zbyt dużą częstotliwość treningów
  • nieodpowiednia technika wykonywania ćwiczeń
  • brak odpowiedniej rozgrzewki
  • nieodpowiedni tryb życia (złe nawyki żywieniowe, korzystanie z używek).

Wszystko to wpływa na brak zmniejszenie efektywności treningu siłowego. Wiele osób szybko się poddaje nie widząc satysfakcjonujących rezultatów, co jest w pełni zrozumiałe.

Jak zacząć?

Przede wszystkim musisz posiadać odpowiednią wiedzę na temat treningu dla początkujących. Zacznij od realizacji planu treningowego FBW (Full Body Workout), który jest swojego rodzaju wprowadzeniem mięśni w trudy treningu siłowego.

Musisz zapoznać się również z prawidłową techniką wykonywania ćwiczeń. W Internecie (na portalach z filmami) dostępne są szczegółowe instrukcje.

Na samym początku korzystaj z niewielkiego obciążenia treningowego, co pozwoli Ci nauczyć się prawidłowego ruchu. Intensywność zwiększaj wraz z poprawą ogólnej kondycji organizmu. Nie dopuszczaj do przetrenowania. W początkowym stadium treningu zaleca się 3-4 sesje treningowe w tygodniu.

Pamiętaj również o konieczności zmiany nawyków żywieniowych. Dieta powinna być zbilansowana pod kątem generowanego zapotrzebowania. Jedz regularnie, zdrowo i pełnowartościowo. Zadbaj również o odpowiednie nawodnienie organizmu i zrezygnuj ze wszelkich używek (papierosów, kawy, alkoholu itd.).

Pamiętaj – każda droga zaczyna się od pierwszego kroku, nawet ta najdłuższa. Nie poddawaj się, początki zawsze są trudne. Do celu jednak zaprowadzi Cię tylko wytrwałość i samodyscyplina.

Najczęsciej popełniane błędy na siłownii

Siłownia to miejsce w którym pojawia się coraz więcej osób. Karnety wyprzedawane są w ekspresowym tempie. Pragniemy wyglądać lepiej i atrakcyjniej, co jest w pełni zrozumiałe.

Siłownie oferują wszystko to, co potrzebujemy aby schudnąć lub nabrać masy mięśniowej. Bieżnie, stepery, rowerki stacjonarne czy sprzęt do rozbudowy włókien mięśniowych. Mimo tego, nie zawsze potrafimy to wykorzystać i popełniamy wiele błędów, które bywają bardzo kosztowne. Nie dość, że ograniczają efektywność naszego treningu, to dodatkowo mogą doprowadzać do kontuzji.

Błąd numer 1: rozgrzewka

Podstawowym błędem popełnianych przez amatorów siłowni jest brak rozgrzewki lub jej niedostateczna forma. Prawidłowe rozgrzanie mięśni jest kluczowe dla naszego organizmu. W przeciwnym wypadku, duże przeciążenie mięśnia może zakończyć się nawet jego zerwaniem. To kontuzje, które mogą wykluczyć Cię z treningu nawet na kilkanaście tygodni.

Rozgrzewka musi być kompletna (dotyczyć całego ciała), a jej optymalna objętość to około 15 minut. Dopiero po tym czasie można przejść do treningu właściwego.

Błąd numer 2: technika wykonywania ćwiczeń

Wiele osób na siłownię idzie z tzw. „marszu”, tj. nie analizuje planu treningowego. Często wykonujemy ćwiczenia niepoprawnie, co sprawia, że ograniczamy ich efektywność i narażamy się na groźne kontuzje.

Przed rozpoczęciem treningu należy przeanalizować każde ćwiczenie. W popularnych serwisach video znajdują się filmiki, które wskażą jak powinien wyglądać poprawny ruch.

Błąd numer 3: nadmierna objętość treningowa

Siłownie publiczne uchodzą za miejsca bardzo wygodne w których komfort pracy nad własną sylwetką stoi na najwyższym poziomie. To sprawia, ze wiele osób „nadużywa” je i trenuje zbyt często lub zbyt długo. Prawdą jest jednak to, że liczba sesji zależna powinna być od naszego celu. Więcej, nie zawsze znaczy lepiej i szybciej.