Redukcyjne formy treningowe – co ćwiczyć aby schudnąć?

Redukcyjne formy treningowe – co ćwiczyć aby schudnąć?

18 kwietnia, 2020 0 przez admin

Zastanawiasz się nad tym jaki trening na odchudzanie wybrać? Śpieszymy z pomocą! Przygotowaliśmy zestawienie czterech form aktywności fizycznej. Przedstawiamy plusy i minusy każdego rozwiązania.

Jazda na rowerze

Na rowerze jeździć może niemal każdy. To doskonała forma aktywności fizycznej, którą uskuteczniać mogą wszyscy – niezależnie od wieku.

Największą zaletą tego rozwiązania jest niski stopień uczucia zmęczenia. Innymi słowy – trenujący nie odczuwa liczby spalanych kalorii w takim dużym stopniu jak ma to miejsce w przypadku innych form treningowych. Wadą tego rozwiązania może być natomiast fakt, iż w okresie zimowym jazda na rowerze jest znacznie mniej przyjemna, a czasem wręcz niemożliwa.

Jazda na rowerze

Pływanie

To forma aktywności, która przyciąga coraz więcej osób. Na basenach frekwencja rośnie, co jest jak najbardziej pozytywnym zjawiskiem.

Do największych zalet pływania należy zaliczyć to, że jest to forma aktywności, która praktycznie nie generuje urazów i kontuzji. Jest wręcz dedykowana wszystkim tym, którzy mają problemy z układem ruchowym. Natomiast wadą pływania jest dosyć wysoki koszt (karnet na basen z 12-18 wejściówkami to koszt ponad 100 złotych/miesiąc).

Trening siłowy

Siłownia to miejsce w którym bardzo często realizujemy rozmaite plany treningowe. Redukcja na siłowni jest również możliwa.

Zaleta tej metody to fakt, iż jednocześnie spalamy tkankę tłuszczową i budujemy mięśnie. Wadą natomiast jest to, że trening siłowy jest kosztowny (karnet to około 100zł/miesięcznie) i bywa kontuzjogenny.

Bieganie

Zdecydowanie najpopularniejszą formą treningową na odchudzanie jest bieganie. To prosta czynność, która pozwala osiągać znakomite rezultaty (godzinny trening to kilkaset spalonych kalorii).

Największą zaletą biegania jest jego ogólnodostępność i bardzo wysoka efektywność. Natomiast do wad zaliczyć trzeba – negatywny wpływ na stawy oraz bardzo trudne początki (zmęczenie po nawet kilkuminutowej przebieżce bywa ogromne).

Aeroby w klasycznej formie to za mało? Sprawdź fitness!

Czy wiesz, że niemal 40% Polaków deklaruje chęć poprawy swojej sylwetki? To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że nie należy do krajów o najwyższym współczynniku nadwagi.

Jednym z rozwiązań na redukcję wagi, poprawę kondycji fizycznej i psychicznej jest Fitness. Co to takiego? Jak jest jego historia? Jakie ćwiczenia można zaliczyć do fitness?

Fitness zadebiutował blisko sześćdziesiąt lat temu. Wszystko to za sprawą Coopera – amerykańskiego lekarza, który podjął trudy stworzenia programu szkoleniowego dla kosmonautów. Współpracujący z N.A.S.A. naukowiec sporządził zestaw ćwiczeń, które efektywnie poprawiły skład i budowę ciała oraz zwiększyły wydolność krążeniowo-oddechową.

Wraz z czasem, program ten został wielokrotnie zmodyfikowany. Fitness doczekał się wielu propagatorów, a największą z nich była Jane Fonda – autorka wielu programów telewizyjnych, w których realizowała przeróżne zestawy ćwiczeń. Od tego czasu pojęcia fitness i aerobik zostały używane zamiennie.

Aerobik dziś

Aerobik na odchudzanie

Dzisiaj formy aerobowe nieco różnią się od tych przedstawianych kilkadziesiąt lat temu. Wszystko to za sprawą wielu badań i testów, które umożliwiły poprawę efektywności przeróżnych form aktywności. Definicja fitness dzisiaj jest znacznie szersza. Poprzez ćwiczenia aerobowe zalicza się nawet jazdę na rowerze, czy zajęcia na basenie.

Czy fitness to najefektywniejszy sposób na odchudzanie?

Wielu ekspertów uważa, że fitness to forma aktywności fizycznej, która daje najlepsze rezultaty jeśli chodzi o odchudzanie. 

Badania dowodzą bowiem, że intensywność i objętość programów treningowych fitness wpływ doskonale na skład i budowę ciała. 

Co więcej, dzięki sporej elastyczności i mnogiej liczbie planów treningowych, jednostka może swobodnie dostosować trening do swoich potrzeb i celów. Zwykle robi to instruktor, który ocenia możliwości motoryczne organizmu.