Redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha. Co zrobić, aby szybko pozbyć się tkanki tłuszczowej?

Redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha. Co zrobić, aby szybko pozbyć się tkanki tłuszczowej?

4 marca, 2019 0 przez admin

O tym jak trudnym i wymagającym procesem jest odchudzanie, nie trzeba nikogo przekonywać. Spalanie tkanki tłuszczowej wiąże się ze sporym wysiłkiem, koniecznością utrzymywania dyscypliny i sporymi ograniczeniami żywieniowymi. Mimo to, wiele osób potrafi skutecznie przejść przez ten wyczerpujący proces. Czy Ty będziesz należeć do tego grona?

Redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha

Tłuszcz w największej ilości odkłada się w okolicach brzucha. To właśnie w tym miejscu pojawia się tzw. „oponka”, która jest jednym z pierwszych objawów nadwagi. Jak zatem poradzić sobie z odchudzaniem tej części ciała?

Przede wszystkim należy zadbać o dwa kluczowe elementy, a mianowicie: dietę oraz trening. Ustal plan treningowy i plan dietetyczny w oparciu o swoje predyspozycje i cel.

Dieta odchudzająca (redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha)

Aby schudnąć, musi doprowadzić do tego, aby nasz jadłospis miał ujemny bilans kaloryczny, tj – był mniejszy, niż generowane zapotrzebowanie energetyczne. Wówczas, zmusimy organizm do pobierania energii z materiału zapasowego, czyli tkanki tłuszczowej.

Dieta musi być zdrowa i pełnowartościowa. Opieranie swoich nawyków żywieniowych na jednym typie produktów nie jest zalecane przez dietetyków, gdyż może doprowadzić do niedoborów niezbędnych minerałów oraz witamin.

Dietę odchudzającą można wspierać suplementami. Warto korzystać z tych, które w swoim składzie posiadają błonnik – substancję, która usprawnia procesy trawienne w organizmie.

Trening odchudzający (redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha)

Wbrew pozorom, trening na odchudzanie brzucha nie powinien być oparty tylko i wyłącznie na ćwiczeniach tej grupy mięśniowej. Należy realizować plan aerobowy (tj. Bieganie, jazda na rowerze itd.) celem generowania zapotrzebowania i spalania jak największej ilości tłuszczu z całego ciała.

Trening można jedynie uzupełnić: spięciami brzucha, skrętami tułowia czy nożycami. Takie ćwiczenia dodatkowo podkreślą efekty treningu (kształtują i modelują mięśnie).

Doskonałym sposobem na pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha jest jazda na rowerze.


Jazda na rowerze przez wielu traktowana jest jako forma rekreacji ruchowej. Wycieczki rowerowe są lubiane i uważane za przyjemne. Dlaczego zatem nie wykorzystać ich w procesie redukcji zbędnych kilogramów

Otóż, zamiana hobby w odchudzanie jest pomysłem, który sprawi, że redukcja będzie procesem o wiele bardziej przyjemnym. Dzięki temu odchudzanie samo w sobie będzie znacznie łatwiejsze.

Jazda na rowerze na odchudzanie – co musisz wiedzieć?

Oczywiście, należy wiedzieć, że tempo jazdy na rowerze musi zostać nieco zwiększone. Nie oznacza to jednak, że z jazdy na rowerze należy uczynić wyścig kolarski. Wystarczy lekko podkręcić pedałowanie, by prędkość wynosiła około 15 kilometrów na godzinę.

Jazda na rowerze jako sposób na odchudzanie wymusza również na nas wybór konkretnej trasy. Powinna ona być możliwie płaska, pozbawiona wzniesień i pagórków. Dzięki temu, będziemy mieć możliwość jazdy w jednostajnym tempie. To kluczowe dla procesu spalania tkanki tłuszczowej.

Kluczowy okazuje się być również czas wycieczek rowerowych. Jako, że proces spalania nie zachodzi natychmiastowo, należy bezwzględnie zadbać o to, aby jeździć nieprzerwanie przez minimum 45 minut. Liczba sesji treningowych w ciągu tygodnia powinna być nie mniejsza niż trzy.

W przypadku, gdy nasze zdolności motoryczne nie pozwalają na jazdę w takim tempie, należy dostosować prędkość do 70% tętna maksymalnego.

Jazda na rowerze jest forma aktywności fizycznej dla każdego – zarówno dla osób młodych, jak i starszych. Nie obciąża stawów, poprawia wydolność krążeniowo-oddechową oraz pozytywnie odbija się na samopoczuciu. Czy można oczekiwać czegoś więcej?