Problemy z potencją po 40 roku życia. Co robić, aby ich uniknąć?

Problemy z potencją po 40 roku życia. Co robić, aby ich uniknąć?

2 listopada, 2020 0 przez admin

Problemy z potencją dosięgają coraz większego grona osób. Wpływ na taką sytuację ma między innymi to, że przeciętna jednostka żyje – mówiąc wprost – niezdrowo. Nieregularny tryb życia, niewłaściwe odżywianie czy brak aktywności fizycznej – to wszystko ma wpływ na pojawiające się problemy ze sprawnością seksualną.

Problemy z potencją pojawiać się mogą na skutek wielu rozmaitych czynników. Charakterystyczne są dla dojrzałych mężczyzn. Można powiedzieć, że z każdym rokiem – rośnie szansa na ich wystąpienie. Wielu ekspertów sugeruje, że liczba lat, odpowiada procentowej szansie na wystąpienie zaburzeń problemów seksualnych. Dla zobrazowania:

  • szansa wystąpienia problemów z potencją u osób w wieku 40 lat wynosi 40%
  • szansa wystąpienia problemów z potencją u osób w wieku 50 lat wynosi 50%
  • szansa wystąpienia problemów z potencją u osób w wieku 60 lat wynosi 60%
  • szansa wystąpienia problemów z potencją u osób w wieku 70 lat wynosi 70%
  • szansa wystąpienia problemów z potencją u osób w wieku 80 lat wynosi 80%

Co istotne, w przypadku młodszych mężczyzn – również istnieje ryzyko wystąpienia problemów z potencją. Jednakowoż – jest one trudne do oszacowania.

Problemy z potencją po 40 roku życia – czynniki kształtujące

Nie jest żadną tajemnicą, że po 40 roku życia mężczyzna ma zdecydowanie niższy testosteron. Szacuje się, że już w wieku 30 lat, spadek najważniejszego męskiego hormonu wynosi około 1% w skali roku.

W związku z powyższym za jedną z głównych przyczyn problemu uznaje się obniżony testosteron. Nie mniej jednak, to tylko jeden z potencjalnych czynników kształtujących. Problemy z potencją mogą wynikać także z niezdrowego stylu życia. Co istotne – zaburzenia nie pojawiają się natychmiastowo. Stanowią wynik zaniedbań z przeszłości.

Problemy z potencją potencjalnie mogą być wynikiem:

  • niezdrowego odżywiania
  • nałogów (picia alkoholu, palenia papierosów)
  • braku aktywności fizycznej

Czy to oznacza, że nic nie możemy zrobić z błędami przeszłości? Oczywiście, będzie trudniej, ale nigdy nie jest za późno na wdrożenie zdrowych zasad.

Co zrobić, kiedy pojawią się problemy z potencją?

Problemy z potencją to zaburzenie, któremu można zaradzić. Oczywiście, trudno mówić o terapiach gwarantujących najwyższą skuteczność, jednakowoż przy zastosowaniu odpowiednich metod, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że zdołamy uporać się z danym problemem.

W pierwszej kolejności warto zadbać o odżywianie. To, co jemy ma bowiem ogromny wpływ na nasz organizm, w tym potencję. Dieta powinna być bogata w zdrowe, naturalne produkty. Warto również sięgać po produkty o działaniu afrodyzjakalnym.

Ogromne znaczenie ma również prawidłowa podaż witamin i minerałów. Istnieje szereg mikroskładników, które mają ogromne znaczenie dla naszej sprawności seksualnej. Zestawienie kluczowych witamin i minerałów znaleźć można między innymi w publikacji przygotowanej przez ekspertów z serwisu SferaIntymna.pl, tj. „Witaminy i minerały na potencję. Które mają faktyczny wpływ?”.

Autorzy przekonują, że:

Witaminy i minerały powinny być dostarczane do organizmu poprzez pełnowartościowe posiłki.”

Trudno nie zgodzić się z tą tezą. Najlepszym źródłem minerałów i witamin, zawsze jest dieta. Wszelkie suplementy diety mogą okazać się ważne, jednakowoż – stanowią tylko i wyłącznie uzupełnienie, a nie substytut dobrze zbilansowanej diety.

Idąc dalej, warto pamiętać o solidnej dawce ruchu. W przypadku obniżonego poziomu testosteronu najlepiej sprawdzą się ćwiczenia siłowe, które pobudzają produkcję najważniejszego męskiego hormonu. Pozytywny wpływ na sprawność seksualną wykazują również ćwiczenia aerobowe.

Prócz diety i treningu, potencję wzmocnimy poprzez relaks. Wszakże, niekiedy zaburzenia spowodowane są nadmiernym stresem. Zrelaksowany, wypoczęty organizm – pracuje wydajniej, co udowodniono w wielu badaniach.

Walcząc o pełną sprawność seksualna pamiętać musimy również o odpowiedniej dawce snu. Długi, głęboki sen może okazać się najlepszą receptą.