Jak szybko spalić tkankę tłuszczową? Dieta, odchudzanie czy suplementy?

Jak szybko spalić tkankę tłuszczową? Dieta, odchudzanie czy suplementy?

4 października, 2019 0 przez admin

Według wielu, nadwaga stanowi najpoważniejszą chorobę cywilizacyjną XXI wieku. Mimo, że nie zagraża ona bezpośrednio życiu, to może doprowadzić do otyłości, która to każdego roku uśmierca ponad trzy miliony ludzi na całym świecie.

To problem niezwykle poważny, któremu czoła stawia bardzo duża część społeczeństwa. Szacuje się, że odchudzaniem trudni się co czwarty Polak. Niestety, nie każdemu udaje się osiągnąć sukces i doprowadzić swoją sylwetkę do oczekiwanych rozmiarów.

W dzisiejszej publikacji pragniemy pokrótce opisać trzy podstawowe elementy odchudzania, które mają największy wpływ na skuteczność tego procesu.

Po pierwsze: dieta odchudzająca

Jadłospis odchudzający, czyli zbiór posiłków, których bilans dostosowany jest do tuszy oraz zapotrzebowania energetycznego stanowi pierwszy, podstawowy element procesów odchudzających.

Tego typu dieta powinna być przede wszystkim zdrowa i pełnowartościowa. Absolutnie nie zaleca się stosowania diet o charakterze głodówkowym, gdyż zwykle są one nietrwałe. Efekty bardzo szybko przychodzą, ale równie szybko znikają.

Po drugie: ćwiczenia

Aktywność fizyczna to element bez którego nie dojdzie do procesu spalania tkanki tłuszczowej. Organizm na skutek generowanego zapotrzebowania zmuszony jest do skorzystania z zapasów energetycznych, które znajdują się w tkance tłuszczowej.

Najlepszą formą aktywności fizycznej są aeroby. Zaliczamy do nich: bieganie, jazdę na rowerze, rolkach, pływanie, a nawet nordic walking (dla osób prowadzących wyjątkowo siedzący tryb życia). Sesja treningowa nie powinna być krótsza niż kilkadziesiąt minut i być realizowana minimum 3-4 razy w tygodniu.

Trening typu fitness jako najlepsza forma treningowa na redukcję

Nadwaga to kłopot blisko 45% polskiego społeczeństwa. Niestety, ilość osób kłopocząca się z nadmiarem zbędnych kilogramów jest coraz większa. Tylko w XXI wieku, zanotowano wzrost o 25%. Dodatkowo, nic nie wskazuje na to, by sytuacja mogła ulec zmianie.

Do głównych przyczyn nadwagi można zaliczyć: niewłaściwe odżywianie oraz siedzący tryb życia. To właśnie te dwa czynniki mają największych wpływ na wzrost poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie.

Jak pozbyć się nadwagi? Fitness!

Jednym z doskonałych sposobów na nadwagę są zajęcia typu fitness. Realizować je można zarówno w domu, jak i w specjalnych klubach aerobowych.

Fitness debiutował blisko sześćdziesiąt lat temu. Pierwszym twórcą był Kenneth Cooper – uczony współpracujący z N.A.S.A. Opracował on plan treningowy dla kosmonautów. Celem treningu było wzmocnienie wytrzymałości krążeniowo-tlenowej oraz poprawa składu i budowy ciała.

Dzisiaj aerobik wygląda nieco inaczej. Mnogość form jest wynikiem licznych badań. Pozwala dostosować formę do danej jednostki oraz jej możliwości motorycznych.

W niektórych klubach fitness dostępnych jest nawet kilkadziesiąt zróżnicowanych programów treningowych. Instruktor oceniając nasze możliwości i cele wskazuje najlepsze, najefektywniejsze rozwiązanie.

Zasady treningu fitness

Aby ćwiczenie mogło być traktowane jako trening aerobowy (trening fitness) musi spełniać kilka kluczowych warunków, a mianowicie:

  • Zasada intensywności – intensywność powinna być nie mniejsza niż 65 i nie większa niż 85% tętna maksymalnego (wysiłkowego).
  • Zasada objętości – objętość powinna wynosić minimum 30 minut. Zalecany czas lekcji to 45 minut. Ilość sesji treningowych w tygodniu to 3-6.
  • Zasada ogólnorozwojowości – trening musi angażować wiele grup mięśniowych jednocześnie.

Niegdyś jako trening fitness określano ćwiczenia realizowane w rytm muzyki (taneczno-gimnastyczne). Dzisiaj, coraz częściej tej definicji używa się także wobec biegania, jazdy na rowerze czy biegania.

Po trzecie: suplementy

Suplementy diet w coraz większym stopniu przyczyniają się do skuteczności odchudzania. W zależności od konkretnych preparatów ich właściwości pozwalają m.in. na:

  • regulację metabolizmu (trwałe przyśpieszenie)
  • regulację wypróżnień
  • detoksację organizmu
  • zahamowanie apetytu (powodują uczucie łaknienia)
  • poprawę samopoczucia