Budowa masy mięśniowej – jak zacząć proces budowy masy ?

Budowa masy mięśniowej – jak zacząć proces budowy masy ?

28 lutego, 2020 0 przez admin

Rozpoczynając walkę o nowe, lepsze „JA” musimy przygotować się na naprawdę spore trudności. Początki bywają bowiem bardzo trudne. Nie mając doświadczenia można popełnić wiele kosztownych błędów.

O tym, że budowa masy mięśniowej to proces niezwykle wymagający – nie trzeba nikogo przekonywać.

Budowa masy mięśniowej – jak zacząć?

Pierwsze co przychodzi na myśl to dieta, plan treningowy i suplementy. Nic bardziej mylnego! Twoim pierwszym zadaniem jest ocena składu i budowy ciała. Warto wykonać podstawowe badania, które pozwolą ocenić Twoją kondycję i wskazać ewentualne niedobory.

Ważne są również pomiary. Wszak, musisz mieć do czego odnosić swoje rezultaty. Warto również wykonać zdjęcie startowe, celem późniejszego porównania.

Zadbaj o motywację!

Jesteś przekonany, że tym razem się uda? Twój wskaźnik motywacji naładowany jest na 100%? Uwierz, że wiele osób tak sądzi, a i tak później nie finalizuje procesów redukcyjnych. Dlaczego?

Dzieje się tak, ponieważ motywacja na samym starcie zawsze jest naładowana. Z czasem jednak powoli maleje, aż całkowicie wygasa. Wpływ demotywujący ma wiele różnych czynników.

Stwórz dietę!

W sieci jest wiele gotowych rozwiązań dietetycznych. Jednakże ich wykorzystanie nie jest najlepszym pomysłem. Dietę najlepiej ustalić indywidualnie – w oparciu o swoje preferencje kulinarne.

W przypadku braku wiedzy na temat odpowiedniego odżywiania – warto zlecić to specjaliście (dietetykowi). Koszt takowej usługi to około sto złotych.

Stwórz plan treningowy!

Chcesz budować masę mięśniową? Skorzystaj ze specjalnych atlasów ćwiczeń (dostępne między innymi na YouTube) i skonsultuj plan z ekspertami (na portalach tematycznych lub forach kulturystycznych).

Wybierz suplementację!

Suplementacja pełni bardzo ważną rolę w procesach budowy masy mięśniowej. Jej stosowanie nie jest co prawda konieczne, ale może przyczynić się do wzrostu tempa budowy masy o nawet kilkadziesiąt procent.

Pamiętaj: proces budowy masy mięśniowej jest trudny i wymaga cierpliwości. Uzbrój się w nią i nigdy się nie poddawaj. Powodzenia!

Nigdy nie popełniaj tych błędów!

Szerokie grono mężczyzn podejmuje trudy rozbudowy masy mięśniowej. Wszystko po to, aby stać się silniejszymi, lepiej zbudowanymi i po prostu atrakcyjniejszymi. Niestety, wielu Panów popełnia przy tym mnóstwo błędów – co nierzadko kończy się brakiem efektów, kontuzjami i urazami.

Trening to jeden z dwóch głównych elementów procesu budowy masy mięśniowej. Zobacz jakie błędy popełniane są najczęściej na siłowni.

  1. Brak rozgrzewki
    Bardzo często lekceważymy rolę rozgrzewki. Nie rozciągamy się, nie dogrzewamy mięśni co kończy się licznymi urazami oraz kontuzjami.
  2. Pomijamy grupy mięśniowe
    Trening powinien mieć charakter ogólnorozwojowy – tj. obejmować wszystkie grupy mięśniowe. Niestety, ze względu na brak zainteresowania poprawą wyglądu nóg, bardzo często nie realizujemy ćwiczeń wzmacniających mięśnie ud i łydek.
  3. Wybieramy zbyt duże obciążenie
    Więcej, nie zawsze znaczy lepiej i skutecznie. Nakładając na sztangę lub gryf kolejne krążki, niekoniecznie postępujemy słusznie. Obciążenie powinno być dobrane w taki sposób, by nie ważyło na technice realizowanych ćwiczeń.

Drugim, kluczowym elementem procesu rozbudowy włókien mięśniowych jest dieta. Jakie błędy popełniamy najczęściej?

  1. Brak regularności
    Regularność jest kluczowa dla pracy naszego układu trawiennego. Niestety bardzo często ignorujemy tą zasadę, co ogranicza efektywność jadłospisu.
  2. Przeceniamy rolę suplementów
    Suplementy stanowić powinny dodatek do diety, a nie jej podstawę. W wielu przypadkach dochodzi do przecenienia ich roli i zaniedbań dietetycznych.
  3. Uleganie pokusom
    Osoby budujące masę mięśniową powinny być równie skrupulatne w kontekście jadłospisu, co osoby odchudzające się. Uleganie pokusom i zajadanie się słodyczami, fast-foodami i innymi wysokokalorycznymi produktami jest ogromnym błędem. Wszak, po ich spożyciu – nie mamy już miejsca na posiłek właściwy – zdrowy i pełnowartościowy.